Nortica
WILDLANDS is klantvriendelijkste dierenpark van Nederland

WILDLANDS Adventure Zoo Emmen staat op de derde plek in het onderzoek naar het klantvriendelijkste Leisure-bedrijf van Nederland. De award hiervoor werd donderdagmiddag in Utrecht uitgereikt en komt van onderzoeksbureau MarketResponse, dat sinds 2007 jaarlijks het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland uitvoert.
In de categorie Leisure eindigde WILDLANDS met een rapportcijfer 8,01 net achter de attractieparken Efteling (plaats 2) en Toverland (plaats 1). In de landelijke lijst staat WILDLANDS op plek 15, als eerste dierenpark van Nederland. Deze notering is een erkenning waar horecamanager Richard Dekkers ‘apetrots’ op is: “Gastgerichtheid is voor ons geen bijzaak, maar een van de belangrijkste uitgangspunten van het park. We nemen het mee in onze selectie van nieuwe collega’s. Iedereen die hier werkt weet: de dieren en belevenissen maken WILDLANDS bijzonder, maar het is de manier waarop je onze gasten benadert die het verschil maakt.”
Het onderzoek van MarketResponse is gebaseerd op meer dan 50.000 klantbeoordelingen per jaar. Bezoekers beoordelen daarin onder meer gastvrijheid, service en beleving. Dat WILDLANDS in de top drie van de Leisure-branche staat, is dus rechtstreeks te danken aan de waardering van het publiek. Binnen het dierenpark komt de aandacht voor bezoekers overal terug: van duidelijke bewegwijzering tot medewerkers die een stap extra zetten om te helpen. Dekkers: “Elk voorjaar houden we een gezamenlijke ‘kick-off’ met alle collega’s – van dierverzorging tot horeca, van vrijwilligers tot schoonmaak – om het belang van gastvrijheid op een leuke en praktische manier te onderstrepen. We doen het met elkaar. En dat voelen onze gasten.”
WILDLANDS werd dit jaar voor het eerst genomineerd. Dekkers: “Dat was al een eer. Met aandacht voor service, toegankelijkheid en beleving proberen we te zorgen dat jong en oud een onvergetelijke dag beleeft. Onze collega’s tonen dagelijks de betrokkenheid en inzet richting de gasten en dat wordt dus gevoeld en gezien. Er is geen groter compliment.”
Het park kreeg een certificaat mee van MarketResponse: